تعبت نفسياً

دين

اختى العزبزة عليكى التمسك باللة وحدة فهو النجاة والسعادة فى الدنيا والاخرة

شوفى كيف تقتنعى بمجتمع اكتر من نصة لا يقرئون ولا يكتبون وبينظروا فقط للجزىء السفلى من الأنسان

انت فكرت فى اللى يصح ومايصحش طيب فين خوفك من رب العالمين

الانسان هو من يقرر من يكون ومتى يكون وكيف سيكون ازا عرف كل انسان كيف يفعل زلك كتب له النجاح

AKT &zaghloul
مثليتك شئ شخصي جدا فاذا كنت مش عايز/ة اي حد يعرف عنها فده حرية شخصية, انا فاهم الاحساس ده لأني مرت بيا فترة كنت عايز اقول لكل معارفي اني مثلي عشان “استريح من السر” لكن اكتشفت ان الموضوع مش عيب فيا فيبقى لازم “اعترف” بيه … انا شايف ان الموضوع ببساطة انو اللي انا شايف انو يستحق يعرف يبقى حقولو (او لو اتوجهلي السؤال مباشرة) غير كده ده شئ شخصي و ثمين فانا اللي اتحكم فيه

التمسك بالله شئ و التمسك بما يلقنه لنا “المتدينون” عن الله شئ اخر

اذهبى الى طبيب نفسانى كما فعلت انا واصبحت متعافى بفضل الله ثم الدواء :slight_smile:

نصيحه جميله alishehata65 ولكن كلنا ينقصنا الحل بالتفصيل
هى واقعه فى مشكله الاصل العام نتمسك بالله بمعنى نتمسك ان فى حل لاى مشكله مهما كانت صغيره كبيير ه ومهما كانت ضد المجتمع و العادات و التقاليد

القول بالأعلى عربي الاصل و يعود للإمام علي بن ابي طالب و نصّه : الناس اعداء ما جهلوا … تحياتي و احتراماتي :slight_smile:

القول بالأعلى عربي الاصل و يعود للإمام علي بن ابي طالب و نصّه : الناس اعداء ما جهلوا … تحياتي و احتراماتي :slight_smile:

بلاش تفكري كده … الهروب من المأزق يعني ان المأزق ما زال موجوداً و لو عندك تفاصيل كاملة ايه هايحصل بعد الانتحار الله يوفقك … انا بس خايف عليكي تروحي عالم اخر و تلاقي نفس المشكلة … و بالمناسبة العالم اللي هو بعد الانتحار ده هتلاقي فيه نفس الناس بتوع هنا بأفكارهم الغبية … تبقى البيعة خسرانة على كده … تحياتي و احترامي

أنا أشوف عيشي الحياة بطولها وعرضه وأكيد وراح يجي اليوم إللي تلاقي فيه نصفك الثاني والإنتحار فكرة ضعيفة ومريضة بحد ذاتها وشوفي أقرب الناس لكي واعي وقولي سرك ترى الكتمان يتعب والله و بتوفيق .مش ممكن

كلام رااااااااااائع احسنت

This user has deleted their account

فعلا كتير اوى لا يهمهم الا الجزء السفلي ولا يشعرون بأحاسيسك وشعورك وهذا الصنف اعتبرة من فصيلة الحيوانات
ولا يهمه الاان يرمى شحنته الجنسيه فقط ولا يشعرك باحاسيسك والانسان الذى بداخلك المحب العاطفي
وما هى الا لحظات شهوانيه وتنتهى

انا مثلي واوايدك اخ اشرف

وبعدين في الخوف اللي احنا فية دا اية العمل انا تعبت اوي وعايش بشخصيتين واحدة رجل بداخلة انثي عظيمة ودي اعتبرها شخصيتي الاحقيقية واخر عايش بيها بين اهلي وناسي ونفسي هموت واتكلم مع حد زي بس يكون فيس 2 فيس وجة لوجة مش خلف شاشات الكمبيوتر اعتقد ان لم اجد حد زي ويشاركني الرائي مش هحس اني انسان غريب انا 40 سنة من مصر اسمر اللون من اصل نوبي لو فية حد مثلي او مثلية مش داكترة ولا صحفيين يكون مثلي مثلي وبس وراغب في حوار محترام زي اي 2 في الدنيا وفاهم هو بيعمل اية ومش خجلان من نفسو يكون ليا الشرف اني اتعرف علية انا في رائي وحاسس ان لو اكلمت مع حد اكيد هستريح نفسيا اني اجد انسان زي بيكلمني واكلمو سواء راجل او ست مش مشكلة المهم يكون زي بيحس باللي بحسو وبيتالم من اللي بتالم منو انا علي طول بحس ان دمعتي عايزة تنزل مش عارف لية صعبان عليا حالي ولا عشان مش لاقي حد زي وحاسس ان غريب في الدنيا علما باني منطوي جدا وتقريبا ليس لي اصدقاء وشكرا طولت عليكم بس الاخت زغلول صحيت فيا حجات كتير واحب اقولك يا اخت زغلول انا بالفعل انتحرت في سن صغيرة محاولة فعلا بس فشلت الحمدا للة اني مموتش ولا كنت هتحاسب علي زنب انتحاري وزنب مثيلتي ابعدي عن فكرة الانتحار وصدقيني انتي لو لاقيتي اللي يفهمك بجد ويحس بيكي هتكوني اسعد الناس وهتندمي علي فكرة الانتحار دي باي

salpllpnat

ماتثقلش كاهلك بموضوع مثليتك أبدا،انت مقترفتش ذنب في حق حد ولا اضريت بحد،واختلاف ميولك لا يعني انك مجرم.واللي يقولك كدا خزّق عينه!

كلامك صح وعلي سبيل المثال انا اتعرفت علي واحدوظنيت انه انتيمى وحبيبي وقضيت معاه
يوم من اجمل الايام وتمتعنا نحن الاثنين بعد حرمان سنين وكنت منتظر ان حبنا يكبر
ولكن هو تخلي عنى وده عملى احباط ومعرفش سبب تخليه عنى ايه ونفسي
يكون هنا ويعرف انى بحبه اوى ومنتظر انه يعبرنى ولوبكلمة تريح قلبي
المجروح منه واقوله بحبك ومش هنسي اليوم الرائع اللي قضيناه
مع بعض لانه يوم ما يتنسيش

اكيد هو محبكش زى حبك ليه لانه لو حبك فعلا لكان اتلهف عليك مثلك ملهوف عليه
ويمكن ما وجدش الشئ اللي هو عوزه منك بس برضه يمكن له عزر في تخليه
عنك وكلامك عنه حسستنى انى انا كمان بحبه بس اصبر عليه يمكن اللي
خده منك يجى وقت يحتاجة تانى واتمنى ذلك ليداوى جرح قلبك
وعشقك ليه ولكم تحياتى لكل الموجودين هنا ؟؟؟؟؟؟؟